Julfirande

Svar: Eftersom som det snart är jul kan jag ju lika gärna ta och berätta det.  Vi kommer att som så många tidigare år åka hem till min moster på förmiddagen, där bjuds vi på julmat och fika. Det har de senaste åren alltid varit min familj, min mosters och min farmor. Dock gick min farmor hastigt bort i cancer i våras, och det kommer bli otroligt tomt utan henne. Efter att vi ätit och fikat brukar klockan närma sig tre, och vi kollar allihopa på Kalle Anka.

Efter Kalle brukar vi öppna de paket vi fått av vår mosters familj och våra kusiner får öppna de paket dem får utav oss. Runt 5 tiden åker vi hem till oss där det blir ännu lite mer fika och sedan den större julklappsöppningen med alla paketen från mamma, pappa & mormor. Efteråt brukar det alltid vara någon film på tv som vi kollar på och har det allmänt mysigt med familjen. 


Kommentarer
Postat av: simone

låter som en mysig julafton det :d

2010-12-17 @ 12:11:16
URL: http://fattybom.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0